Cele 3 motive ale implementarii vinietei Oxigen

Poluare
Sursa Wikipedia

Care sînt explicaţiile implementării? Pe scurt, sînt trei: una economică şi două psihologice.

1. Explicaţia economică: e nevoie de bani la buget şi amenzile aplicate şoferilor care nu se conformează înseamnă sume considerabile. Bugetul trebuie umplut cu ceva. Această măsură nu are nimic comun cu ideea de ecologie ci asigură o sursă nesperată de venit pentru un buget sărăcit.

2. Pimăria municipală vrea să-şi acopere neputinţa. Ecologia oraşului nu se realizează doar prin blocarera accesului în centru a automobilelor mai vechi ci şi, mai ales, prin extinderea spaţiilor verzi care au scăzut continuu în favoarea dezvoltatorilor imobiliari, stoparea poluării de alt gen cum e cazul sutelor de tone de praf şi nisip aşternut pe oraş datorită construcţiilor neizolate, şi prin curăţarea sistematică a oraşului – inexistentă pînă acum sau insuficientă. Aruncînd vina pe şoferi, primăria scapă basma curată! Este una din explicaţiile psihologice pentru că maschează complexul de vinovăţie al angajaţilor primăriei.

3. Delimitarea clară a bogăţiei de sărăcie este o altă explicaţie psihologică. Posesorii auto cu bani au euro 5 şi 6 – deci nu sînt supuşi niciunei restricţii deşi poluează şi ei. În schimb, sînt prejudiciaţi ceilalţi posesori auto care nu au posibilitatea să-şi schimbe auto anual. Această discriminare evidentă este prezentă nu numai în zona avuţiei materiale şi este, nota bene, susţinută activ de PSD (cei are au votat vinieta) adică de un partid socialist care ar trebui programatic să susţină populaţiile defavorizate!!! Tema asta ar trebui extinsă ca să vedem şi de ce bogaţii de azi, în speţă parveniţi, simt nevoia să se delimiteze net de săraci.

Mai e loc să vorbim de ecologie, care se vrea de fapt singura explicaţie a implementării vinietei?

În fine, este interesant de ştiut din ce categorie fac parte persoanele care, conform declaraţie primăriei, au fost consultate pentru implementarea proiectului. Sînt ele cele cu euro 5-6, sau şi cele cu euro sub 4? Şi mai ales care e ponderea? Iar persoanele ca nu au maşini sau circulă cu alte mijloace de transport in comun au si ele o pondere? Care este?

3 gânduri despre „Cele 3 motive ale implementarii vinietei Oxigen

  1. Ce am vrut sa zic este ca, cam aceleasi masuri s-au luat si aici.

    Discriminarea euro 5-6 vs sub euro 4 este intr-adevar un punct interesant de discutat.Asa cum ati mentionat, nu oricine are posibilitatea sa-si achizitioneze un euro 6 sau o masina electrica, de fapt in Romania e cu atat mai greu sa-ti cumperi o masina performanta.

    Largirea spatiilor verzi sau limitarea mogulilor in imobiliare ar fi cateva solutii. Inca o solutie ar fi, producerea masinilor electrice in masa in asa fel incat sa li se reduca pretul, fiindca momentan pretul unei masini electrice este enorm in comparatie cu un diesel.
    Sau dezvoltarea pistelor de bicicleta, modernizarea mijloacelor in comun.

    S-a discutat mult legat de interzicerea masinilor diesel in marile orase, insa nu cred ca asta ar fi o solutie reala. Interzicandu-i omului sa mai intre in oras cu masina pe care o plateste, poate in rate luna de luna, nu este o solutie democratica.

    1. Depinde de context. Romanii abia au iseit din comuna primitiva in comparatie cu civilizatia germana. Aici legea o fac gintile si triburile – citeste organizatile politice si grupuscule diverse care transpun mentalitatea veche in termenii democratiei. Ceva greu de definit si mai ale de explicat in occident. Iar peste toate interesele de casta primeaza coruptia. O maladie generalizata asa ca poate fi inteleasa ca o insusire ereditara a romanilor. In acest context deci o masura de genul vinieta Oxigen nu poate ridica decit semne de intrebare: la ce si mai ales cui serveste ea.
      Dupa articolul de aici au aparut si altele care arata la fel ca ecologia nu va cistiga mare lucru daca ii penalizam si taxam pe soferi sub euro 5. In schimb cistiga bugetul ramas gol dupa caderea guvernului PSD. Si, fireste, se mascheaza lipsa de interes sau know-how a primariei fata de problema ecologica in timpul acestui mandat.

  2. Cand am fost pentru prima oara in Bucuresti si am vazut traficul plus praful m-am simit ca-n lumea a 3 a.

    Aici, in Germania, praful trebuie sa-l cauti ca sa-l gasesti.Insa lipsesc si aici spatiile verzi, imobiliarele sint cele care fac legea.
    Incet, incet incep si ei sa interzica intrarea masinile diesel in marile orase sau pe unele strazi. Dar interzicerea asta nu face o diferenta prea mare in calitatea aerului in marile orase. Ei, germanii, din cate imi dau seama cred din ce in ce mai mult ca vor rezolva problema schimband motorul diesel cu motorul electric.
    Cu toate astea, au iesit unele studii care arata ca nici cel eletric nu ar fi mai bun decat diesel. De exemplu, bateria, in fabricarea ei se produc substante foarte nocive, care dauneaza mediului..

Propune un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.